Запознаване с възможностите на програмния продукт REVIT
Запознаване с програмния продукт ArchiCAD. изготвяне на малък модел в програмата. Генериране и публикуване на техническа документация (комплект чертежи - планове, разрези, фасади и др.)
Запознаване с възможностите на програмния продукт REVIT
Цели и задачи на дисциплината:
Придобиване на основни познания и умения при проектиране на архитектурни конструкции и разглеждане ролята на строително-конструктивните системи в постигане на завършената архитектурна форма и архитектурното решение.
Характеристика на дисциплината:
Лекционният курс разглежда различни строително-конструктивни системи и методи на строителство на етажни сгради и високи сгради.
Придобивани умения :
Студентите придобиват умения за анализ и оценка на конструкциите - ефективност на конструкцията по отношение на архитектурната форма.
Стоманобетонът представлява едно изключително съчетание между два различни по своите физико-механични и деформационни свойства материали – бетон и стомана, които работят съвместно. Стоманобетонът е един от най-разпространените строителни материали в съвременните конструкции и съоръжения. Областите на неговото приложение са разнообразни и обхващат както сгради с различни функции, така и всякакви съоръжения: мостове, подпорни стени, бункери, силози, комини и мн.др.
Курсът има за цел да предостави възможност на студентите по специалността “Архитектура” да се запознаят с основните положения за изчисляване, оразмеряване и конструиране на стоманобетонните елементи при прилагане на метода на граничните състояния, както да развие тяхното конструктивно чувство.
Освен, че трябва да бъдат добре информирани и запознати с основните принципи за изчисление, оразмерване и конструиране, студентите трябва да се запознаят и с новите реалности в развитието на стоманобетонните конструкции, както и да им се даде възможност да осмислят и анализират с оглед тяхната бъдеща професионална реализация, предимствата и недостатъците на стоманобетонните конструкции и основните фактори /икономически, технологични, социални, културни и др/, които да им помагат да разбират, анализират и предлагат конкретни конструктивни системи при разработването на архитектурните проекти.